Τρίτη, 12 Ιανουαρίου 2010

γινεται?

στο μετανεωτερικο κοσμο που ζουμε, πολλοι δεν καταλαβαινουν πως η κουραση ειναι αρκετη απλα για να αποτρεψει πραξεις, γεγονοτα και ενεργειες. κυταρρικη, σωματικη, ψυχολογικη, αφηνει στο ληθαργο της το υποκειμενο και το μετατρεπει σε ερμαιο του αντικειμενου, του ρηματος ή του κατηγορουμενου, αναλογα με την βιαιοτητα του νοηματος της προτασης. αν το ανθρωπινο γενος ειναι τοσο κουρασμενο για την εξεγερση, αναρωτηθηκα αν μπορει να ριζοσπαστικοποιησει τις αμοιβαδες. και αν ναι, ποιος ακριβως μπορει να το κανει? οι φιλοσοφοι, οι πολιτικοι ή οι γενετιστες ?

προσπαθω να καταλαβω αν μπορεις να κανεις πραγματα χωρις να εχεις την υποστηριξη των ανθρωπων στους οποιους αναφερεσαι. με αλλα λογια, μπορουμε να κανουμε την επανασταση για το προλεταριατο , χωρις την θεληση του προλεταριατου? (δεν αναφερομαι σε αρνηση, αλλα σε αδρανεια του προλεταριατου). ή ακομη καλυτερα γινεται να κανουμε επανασταση χωρις το προλεταριατο ? ο λενιν εγραφε οτι στην σοβιετικη ενωση της εποχης του το προλεταριατο δεν ηταν παρα "μια σταγονα στον λαϊκο ωκεανο". δεν το εννοουσε ποσοτικα αλλα ποιοτικα. ισως να ισχυει και σημερα, δεν εμπιστευομαι ομως τα συγχρονα στατιστικα και η ερωτηση αναδιαμορφωνεται. γινεται να κανουμε την επανασταση για τον λαϊκο ωκεανο χωρις τον λαϊκο ωκεανο? οταν αυτος κοιμαται?

εκει που χτιζονται οι συνειδησεις κερδιζονται και χανονται οι μαχες σημερα. και ο λαϊκος ωκεανος , που στην ελλαδιτσα ειναι ενα πελαγος χωρις βαθος, αντι για εξεγερση, ζηταει λοβοτομη απο τους πατριωτες συντακτες της ελευθεροτυπιας με δωρο αγαλματα. αγαλματα και ειδωλα στα χακι, "λεβεντες" φανταρους, προτυπα καλου πολιτη φανταρου φοιτητη εργαζομενου που ειναι ετοιμος να θυσιαστει μενοντας ακουνητος στο καθηκον χτυπημενος απο τους "τρομοκρατες". μεσω των προτυπων αυτων στο ονομα της εθνικης ενοτητας σε"δυσκολους" καιρους της κρισης που ο ιδιο ο καπιταλισμος εχει επιβαλλει, χτιζεται η κοινωνικη εκμεταλλευση. εκμεταλλευση και καταπιεση καθημερινη, με εμας να κοιταμε το μελλον σκεφτομενοι πως θα παρουμε την αληθινη ζωη στα χερια μας αξιοπρεπως, χωρις να ομφαλοσκοπουμε και πολυ περισσοτερο, χωρις να θελουμε αλλους "ηρωες" παιδια της διπλανης πορτας που αφηνουν αλλους να αποφασιζουν για αυτους.

εδω
το προγραμμα της καταληψης πρυτανειας του πολυτεχνειου κρητης.


26 σχόλια:

  1. έχεις δουλέψει ποτέ σου?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ναι τι σχεση εχει αυτο?
    διερωτωμαι και εγω
    \ αν και δουλευω!

    οταν απολυθω παντως θα ερθω να ξαναδιαβασω μπας και υπαρχει κατι βαθυτερο που δε καταλαβαινω τωρα!

    μεχρι αν θες διαφωτισε μας!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αφού μιλάς για εργάτες.Με προκαλείς.σχολείο έχεις πάει φαντάζομαι.είναι το σύστημα έτσι.είναι σκατά οκ.σταματά να φιλοσοφείς και πρότεινε κάτι στην τελική.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. και τι εισαι εσυ ανωνυμε 9.13, δικηγορος των εργατων ή των εργατοπατεραδων? δεν θα σου δωσω εγω την λυση, ποιος ειμαι στο κατω κατω, κατσε σκεψου και προτεινε την στον σωματειο σου αν νοιωθεις οτι προκαλεισαι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. http://thinkerbellme.blogspot.com/2009/12/1982.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. δεν γίνεται.
    η πεφωτισμένη ηγεσία προβάλλεται πάντα σαν προσωπικότητα καθώς αποκρύπτεται το γεγονός ότι πρόκειται περι της προσωποπποίησης ενός ολόκληρου μηχανισμού ικανού να οικειοποιηθεί τις δομές που καθοδηγούν τις μάζες και παγιωμένου από διάφορους 'προπάτορες' αυτής της προσωπικότητας πολύ πριν. [...]
    ούτε φιλόσοφοι, ούτε παπάδες, ούτε εργάτες.
    στρατός μυρμηγκιών που κάποιοι τα μαστιγώνουν κιόλας. αν όχι στρατός πάντως η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη.
    πόσο λαοπληθής πρέπει να είναι η ομάδα που θα ξεκινήσει την σύγκρουση αυτό είναι σχετικό. όσο πιό δημοφηλές το κίνημα τόσο πιό 'δίκαιο' το αίτημά του ή τόσο πιό 'δημοκρατική' (με την δυτική έννοια) η σύγκρουση. επίσης όσο λιγότερος κόσμος τόσο περισσότερες οι πιθανότητες να χάσεις, αν δεν καταφέρεις να κάνεις κι άλλους να ακολουθήσουν.
    εκτός αν μιά μέρα ξυπνήσουν όλοι και βλέπουν τη φάτσα μου σε κάθε οθόνη.
    από την άλλη ο λαός ή έστω οι κατώτερες και πλατιές λαϊκές μάζες (βλ. παπαρήγα) δεν είναι κουρασμένες αλλά ακριβώς αποπροσανατολισμένες λόγω των προτύπων που τοποθετούνται μπροστά τους. πάλι όμως υπάρχει μια γενικότερη συνεχής προπαγάνδα πρός το λαό-προλεταριάτο-κτλ μέσα στην οποία βρίσκεται και η παραγωγή προτύπων και είναι μία από τις δομές που αναφερα προηγούμενα. το πρώτο θεμέλιο που πρέπει να γκρεμιστεί είναι η πεποίθηση του φιλήσυχου πολίτη ότι όλα βαίνουν καλώς και ότι έχουμε κάποια μορφή δυμοκρατοίας -πώς να γράφεται άραγε;- που τον προστατεύει. πώς λέμε ότι στο μεσαίωνα γινόσουν σκλάβος του φεουδάρχη και αυτός φρόντιζε να μην εκμεταλλευεται την υπεραξία σου κάνεις άλλος πέρα από αυτόν; κάπως έτσι φαντάζομαι.
    όλα αυτά θεωρητικά βέβαια. το γεγονός ότι εύκολα κάποιος θα πεί πως τίποτα από αυτά δεν είναι καινούργιο καταδεικνύει ακριβώς το γεγονός ότι καμία προσπάθεια μέχρι στιγμής δεν καταφερε να αλλάξει κάτι ριζικά ως προς την κατεύθυνση της λεγόμενης και επανάστασης. ακόμα και οι ριζοσπαστικότεροι μπορούν να εκφυλιστούν.

    υγ. μην πιστεύεις τον λένιν. εμένα να ακούς.

    μακάρι η επανάσταση να ξεκινήσει με μιά σακούλα σκατά στο κεφάλι του και-λίγα-λές-γρυσπολάκη http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%99%CF%89%CE%B1%CE%BA%CE%B5%CE%AF%CE%BC_%CE%93%CF%81%CF%85%CF%83%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%AC%CE%BA%CE%B7%CF%82

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. @sodum αυτη ειναι μια τεκμηριωμενη αποψη! σε ευχαριστω για το κομμεντ σου, ειναι μια πολυ καλη αφορμη και αιτια για ενα νεο ποστ αναφορικα σε αυτο.
    η επανασταση δεν ξερω αν θα ξεκινησει με μια σακουλα σκατα σο κεφαλι του γρυψωλακη αλλα το σιγουρο ειναι οτι δεν θα μεινει χωρις ενα δωρακι ο μεσιε μακης! αυριο θα γινει μια συζητηση στη πρυτανεια, περνα αν θες.

    @ανωνυμος 10.14 μπορεις να μου πεις και αλλα για το ιδρυμα φιλων ντιμη?

    @CMOE_ONE ναι τα πιστευω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. γιατί να κάνεις επανάσταση?ποιοι είναι οι λόγοι σου?για να πάρεις 3 αυτοκίνητα?η για να μην δουλέψεις ποτέ στη ζωή σου?έχεις πεινάσει?μιλάς λες και σε έχουν στα κάτεργα.παιδεία και οικογένεια είναι οι βάσεις

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. ανωνυμε λες ολο μαλακιες. φαινεται πως εισαι παντελως ασχετος, θα σου απαντησω γιατι μπορει να εισαι οντως απλα αδαης.

    α)η επανασταση δεν εχει καμια σχεση με αυτοκινητα.
    β)το θεμα ειναι να δουλευεις αλλα οσο θες εσυ. και να πληρωνεσαι αναλογα. και να μην εχεις το αφεντικο να σε γαμαει.
    γ)κυριολεκτικα δεν εχω πεινασει, αν πειναγαμε, δεν θα σκεφτομασταν την επανασταση θα σκεφτομασταν να βρουμε τροφη πρωτα. εκει πονταρουν οι εξουσιαστες. στην εξαθλιωση.
    δ)μιλαω γιατι η διαφορα μεταξι κατεργων και κορυφης ειναι ενα τσιγαρο δρομος. δεν μιλησα ποτε λες και ειμαι στα κατεργα, αυτοι που ειναι στα κατεργα μιλανε αλλα φαινεται δεν τους ακους.

    παιδεια και οικογενεια και θρησκεια και πατριδα δεν ηταν ποτε οι βασεις. ετσι σου ειπαν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. τώρα συμφωνώ κάπως.τώρα μιλάς απλά καλά κ σωστά.γιατί αν σε ενδιαφέρουν όντως μόνο με αυτή τη γλώσσα θα σε καταλάβουν.και οι βάσεις τότε ποιες είναι?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. θρησκεία,πατρίδα δεν είπα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. σε ασχετους τους μιλας απλα καλα και σωστα για να καταλαβουν. αλλο να μιλας απλα και αλλο απλοϊκα. αυτοι που με ενδιαφερουν, καταλαβαινουν μια χαρα, δεν χρειαζεται να τους πω εγω τιποτα παραπανω απο αυτα που πιστευουν.

    αν θες να μαθεις για το ποιες ειναι οι βασεις, τοτε διαβασε φουκω, καστοριαδη, μπακουνιν.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. σωτήρες υπάρχουν πολλοί για αυτό φτάσαμε εδώ που φτάσαμε.δεν κοιτάς να σώσεις πρώτα τον εαυτό σου να έχεις μια καλύτερη μοίρα.ελεύθερος είσαι να κάνεις ότι γουστάρεις να βρεις μια δουλειά και να δουλεύεις όσο θέλεις.αδαής χαχχαχαχ.δεν έχω ιδέα.ρε φίλε θα γίνω μέλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. αυτοί τα είπαν και φύγαν εμείς τι κάνουμε.το να τα λες είναι εύκολο το να τα κάνεις...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. ωραία είναι αυτά που λες και μπράβο σου που τους αναφέρεις και τους έχεις διαβάσει.αλλά δεν έχεις καταλάβει ότι οι κοινωνίες μας σε όλο το κόσμο είναι ανώριμες για να αποδεχθούν αυτές τις ιδέες.γιατί είναι μόνο καταναλωτικές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. ναι θα σωσεις και τον εαυτο σου, χωρις ομως να ξεχνας πως ζεις μεσα σε μια κοινωνια. και δεν εισαι καθολου ελευθερος να βρεις μια δουλεια και να δουλευεις οσο θελεις, αυτο ειναι σπανιο. υπαρχει μεγαλυτερος εκβιασμος απο την μισθωτη εργασια?
    τα ειπαν και τα ειπαν καλα, θα φυγουμε και μεις δεν ειμαστε εδω για παντα, γιαυτο ας πουμε και ας κανουμε και αλλα, περισσοτερα. βιασου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. το δίκιο και το σωστό είναι μια έννοια ουτοπική.εμείς,οι άνθρωποι ξεχνάμε ότι είμαστε κομμάτι της φύσεως.η φύση έχεις δικούς της κανόνες που ο άνθρωπος δεν προσπάθησε να κατανοήσει.όταν βρέχει λέμε ότι χάλασε ο καιρός ,όταν βγαίνει ο ήλιος λέμε ότι κάνει πολύ ζέστη,όταν φυσάει λέμε τι ωραία δρόσισε ,όταν ο αέρας αυτός γίνεται τυφώνας και παίρνει ζωές,όταν κάνει σεισμούς...έτσι και εμείς λειτουργούμε με αυτούς τους τρόπους.χαρά,λύπη,θυμός,γέλιο,δίκιο.τι θα πει δίκιο?με κατάλαβες?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. ...πρέπει να κατανοήσουμε την ροή των πραγμάτων και των γνώσεων που έχουμε μέχρι τώρα για να καταλάβουμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. οι άνθρωποι έχουμε συσσωρεύσει γνώσεις χωρίς στην πραγματικότητα να τις έχουμε κατανοήσει.π.χ την έννοια της αγάπης

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. αν μου λες οτι το δικιο και το σωστο και η αγαπη ειναι ουτοπικες εννοιες, τοτε δεν εχεις δικιο.

    μια χαρα κατανοουμε, απλα μερικες φορες το παιζουν κοροϊδα ορισμενοι.
    αυτο διαφερει το ανθρωπινο γενος απο τους ιπποποταμους. οτι μπορουν να κατανοησουν και να αναπαραγουν εννοιες οπως χαρά,λύπη,θυμός,γέλιο,δίκιο. αλλιως θα ειμασταν ολοι ιπποποταμοι. οχι πως οι ιπποποταμοι δεν καταλαβαινουν, απλα εχουν δικια τους γλωσσα τις δικες τους συνηθειες. ο ανθρωπος ειναι εγωϊστικο ον, αλλα και παλι αυτο ειναι νομος της φυσης. ο καλυτερος κερδιζει. νομιζω βγηκαμε εκτος θεματος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. το κακό με μας τους ανθρώπους είναι ότι κάποια στιγμή πιστέψαμε ότι μπορούμε να διαφέρουμε και να ξεφύγουμε από τη φύση μας και κει μπερδέψαμε τα πράγματα και αυτό πληρώνουμε σήμερα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. για να μπούμε πάλι στο θέμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

σημασια δεν εχει η ντοπα, αλλα η συμμετοχη.